Story of a Whale ♥

Follow|Home
Sunday 11 January 2015 | 08:02 | 0 comments
Assalamualaikum dan salam petang uollss.. so, harini I nak share sket kenangan manis dulu2 yg menusuk kalbu time kat Pantai Merdeka ngan kawan2 untuk kem motivasi.. bila fikir balik,,sedih pun ada.Bkannya apa, sedih bila tringatkan sahabat yang akan membawa haluan masing2 selepas result diumumkan nanti.hmm.. cupp, takmo sedih2.ni bukannya blog untuk aduan rakyat dan yang sewaktu dengannya.Kembali pada tajuk asal...

  Alkisah, pagi tu semua pelajar form5 excited plus teruja nak pi Pantai Merdeka.Same goes with me.Tunggu pnya tunggu, bas tak menjelma jugak.Well, janji melayu... selepas sejam dok buang masa,akhirnya bas yang ditunggu-tunggu muncul dengan cutenya.. dua bijik bas.satu kaler merah,satu lagi kaler hijau kalau aku tak buta warnalah.Walaupun pada fizikalnya kami budak form 5,namun pada mentalnya,kami tak da beza ngan budak 5 tahun.semua pakat kalut dok berebut bas.Actually, bukan berebut bas, tapi berebut seat dalam bas.Disebabkan aku seorang yang cool bajet cool, aku biaq ja la budak2, bukannya tau apa2. tup..tup..,,pak cik driver cakap "bas dah penuh !!".Hanya Allah yang tahu betapa kagetnya aku ngan puak-puak aku time tu.Aku pun tenangkan hati dan cakap bajet Sherlock Holmes "rilekk la, bas no 2 kan ada??".Settle ! tapi, bagai tersungkur ditimpa buah durian..bas no2 pun penuh..

Masa dan bas pun berlalu pergi meninggalkan kami terkial-kial kat sekolah.(*kami- Aku, Ciah,Alia,Nabila,Yaya,Arini ngan Nadiah).Kami pun buat drama Bersamamu dekat cikgu..Untung kami, dapat cikgu yang baik dan memahami.cikgu tu pun call van special punya untuk kami.Pendek cerita, lepas 30 minit.Van yang dinanti sampai dan kami melompat keriangan ke dalam van tersebut.

   Sepanjang perjalanan ke sana, aku tak boleh cerita kat sini.Bukan terlalu private..tapi, sebab aku tertido sepanjang perjalanan... hehe sori.

   Dah sampai kat Pantai Merdeka, kami toleh kiri kanan, cari rakan2 seperjuangan tapi tak dak.. mungkinkah kami mendarat di tempat yang salah?.kami pun membawa diri ke dalam bilik kuliah.tetiba perut aku start menyanyi lagu Rolling in the Deep.. arhhh laparnya.. sadiss apabila mendapat khabar yang nasi sudah habeh.kami pun mula slot Bersamamu sekali lagi dan dapat nasi 4 bungkus untuk dikongsi oleh 9 orang.lepas tu...urmmm...lepas tu... aku dah lupa.. yang aku ingat,bilik dia boleh tahan,ada iKON ,mksud aku aircond..

   Keesokkan harinya.. kami bangun awal sebab takut berebut tandas, solat subuh dan ... ta da~ mulakan misi tangkap gambaq banyak2 untuk memenuhkan memori phone *last trip la katakan.

Pemandangan subuh dari dalam Merdeka Beach  Resort.Jangan zoom kalau takut.

Jangan tanya ni tempat apa.Dari rupa parasnya yang menawan,semua orang tahu ni tempat makan.

      Sementara menunggu matahari memancarkan sinarnya ke bumi, sebab tak da sapa bawak DSLR yang boleh tangkap gambar dalam gelap,kami pun sembang-sembang kambing ala-ala ahli politik membentangkan manifesto pilihan raya.Masa yang ditunggu telah tiba ~~ jeng..jeng..jeng.. Matahari pun terbit menunjukkan bukti kekuasaan Allah.Apa lagi… 

Nampak sangat muka mengantuk tido tak cukup.Padah sembang tak ingat dunia…

      Lepas breakfast, kami pun menjalankan rutin mengikut jadual yang ditetapkan dan bla..bla..bla…Petang tu, for the first and the last time, cikgu bagi pi jalan-jalan kat tepi pantai.Mata yang mengantuk pun bersinar-sinar kononnya nak hilangkan stress tapi sebenarnya nak tangkap gambar bebanyak..Memori terakhir~

Peace no war !! star wars is allowed

Ada pepatah orang putih menyatakan “you’re never old to play”.Sama la bagi konteks diri aku dan juga masyarakat yang sebaya dengan aku, kalau tengok playground mesti takkan lepaskan peluang nak main sama.Alang2 tak da orang,apa lagi…

Ini playgroundnya, menggoda jer permandangannya..

Dan, ini aku.. dengan classmate aku.. no comment

Lepas penat jalan-jalan kami pun menikmati permandangan sunset yang indah sambil makan nugget

p/s :Mak cik jual nugget tu baik sangat.siap nak ambik aku jadi pekerja lagi.Oh aunty, me know me cute maa..

"It does’t matter where you’re going, it’s who you have beside you"

East or west, selfie is a must

Sekian sahaja corat coret untuk malam yang indah ini.. thanks buat yang sudi membaca ~ have a nice day !!


maaf kalau ada kekurangan atau kelebihan pada entry kali ini

Labels: , , ,



0 Comments available :

Post a Comment